ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΡΤΑ ΣΤΗ ΒΙΑ |
Η 6η Μαρτίου έχει οριστεί ως Ημέρα κατά του ενδοσχολικού εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο. «Με τον όρο σχολικό εκφοβισμό ονομάζεται η επαναλαμβανόμενη χρήση δύναμης ή θέσης κάποιου ή κάποιων με σκοπό να πληγώσει, να ταπεινώσει ένα άλλο άτομο με λιγότερη δύναμη ή χαμηλότερη θέση. Τα χαρακτηριστικά που στοιχειοθετούν τον εκφοβισμό είναι α) η ανισορροπία δύναμης ανάμεσα στο δράστη και στο θύμα β) η σκοπιμότητα-πρόθεση του δράστη να βλάψει το θύμα και τέλος γ) η επαναληψιμότητα της εκφοβιστικής συμπεριφοράς (Olweus, 1993). Το φαινόμενο αυτό παρουσιάζει αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια και γι αυτό αποτελεί επιτακτική ανάγκη, όχι μόνο η προσπάθειά πρόληψης αλλά και διαχείρισής του εκεί όπου εκδηλώνεται, μέσα στο σχολικό χώρο. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι η σχολική βία σχετίζεται άμεσα με την κοινωνικό-οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας, γίνεται αντιληπτό πόσο έντονη είναι η ανάγκη για εντοπισμό και αντιμετώπιση στη σύγχρονη κοινωνία εκδηλώσεων βίας μέσα και έξω από το σχολείο. Στην προσπάθεια αυτή σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι γονείς, που αποτελούν πρότυπα μίμησης συμπεριφορών για τα παιδιά τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που έχουν τη δυνατότητα μέσα από την καθημερινή ενασχόληση με το μαθητή να του εμφυσήσουν αξίες ζωής και να του καλλιεργήσουν ευγενή συναισθήματα και διαθέσεις. Η ίδια η σχολική ζωή προσφέρει ευκαιρίες για ανάπτυξη γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του μαθητή, καλλιέργεια στενών σχέσεων με συνομηλίκους, ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και αυτοεικόνας του και διαμόρφωση υγιούς και ολοκληρωμένης προσωπικότητας.»
Ο τίτλος του προγράμματος αλιεύθηκε από τον χώρο του Αθλητισμού, και "φανερώνει" το δυσμενές αποτέλεσμα κακών πρακτικών και της μη τήρησης του συνόλου των κανόνων ενός αθλήματος από τους αθλητές ή τους παίκτες. Αξιοποιώντας την αγάπη των παιδιών για τον αθλητισμό και το παιχνίδι, στοχεύσαμε μέσα από το πρόγραμμα αυτό να δημιουργήσουμε δεσμούς - εμπιστοσύνης και κυρίως να καλλιεργήσουμε με την ευγένεια ένα πιο πολιτισμένο περιβάλλον. Αυτό ήταν και το κλειδί του όλου προγράμματος το οποίο κατά κάποιο τρόπο το χρησιμοποιήσαμε με τους μαθητές μας προκειμένου να ξεκλειδώσουμε την ευγένεια και το πολιτισμένο κλίμα. Οι μαθητές γεύτηκαν τα οφέλη του ευ αγωνίζεσθαι, του τίμιου παιχνιδιού ή αλλιώς του FairPlay και της συνεργασίας. Έμαθαν αυτά τα ευγενή χαρακτηριστικά να τα μεταφέρουν και στην καθημερινότητά τους στο σχολείο.
Παρουσίασαν το αντίδοτο της χαμένης ευγένειας, τραγουδώντας και δραματοποιώντας το τραγούδι που τους στίχους έγραψαν οι εκπαιδευτικοί τους Ανθίμου Χαρά (Γ΄), Ευθυμοπούλου Δημοφίλη και Κοττάκη Ζωή (Δ΄).
Όλο αυτό το εγχείρημα όσο απλό και να ακούγεται δημιούργησε κάτι μεγαλειώδες από τους ίδιους τους μαθητές μας, ένα συμβόλαιο με τον εαυτό τους και τους γύρω τους το οποίο διέπεται από ένα σύστημα αξιών, αποτελεί βασικό, θεμελιώδες στοιχείο, κάθε πραγματικής, αθλητικής συνάντησης, κάθε πραγματικής αθλητικής συμπεριφοράς. Δείχνει τους δρόμους οι οποίοι μέσα από τους συμβολισμούς του αθλητισμού, επηρεάζουν και την ίδια την κοινωνία. Η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής Ευθυμοπούλου Δημοφίλη
|
Πρόσφατα άρθρα
- Προγράμματα Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
- Εντυπώσεις από την εκδρομή της ΣΤ' στην Αθήνα
- Οι μαθητές της Ε2' γράφουν ποίηση
- Επίσκεψη της Στ' στη Βουλή
- ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
- ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΡΤΑ ΣΤΗ ΒΙΑ
- ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΣΧΟΛΕΙΟ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ)
- Αποκριάτικη Γιορτή 2014
- Κατασκευή αφίσας
- ΦΡΟΥΤΟΠΡΩΙΝΟ
Εργασίες
Ημερολόγιο
|