2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ

ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΡΤΑ ΣΤΗ ΒΙΑ

image002Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση από τους μαθητές της Γ΄ και της Δ΄ τάξης. Η εκδήλωση ήταν η κορύφωση του προγράμματος με την ονομασία «Κόκκινη κάρτα στη βία» στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές των δύο τάξεων με την επίβλεψη της Γυμνάστριας του Σχολείου Ευθυμοπούλου Δημοφίλης σε συνεργασία με τις Δασκάλες των δύο τμημάτων.

Η 6η Μαρτίου έχει οριστεί ως Ημέρα κατά του ενδοσχολικού εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.

image007


«Με τον όρο σχολικό εκφοβισμό ονομάζεται η επαναλαμβανόμενη χρήση δύναμης ή θέσης κάποιου ή κάποιων με σκοπό να πληγώσει, να ταπεινώσει ένα άλλο άτομο με λιγότερη δύναμη ή χαμηλότερη θέση.  Τα χαρακτηριστικά που στοιχειοθετούν τον εκφοβισμό είναι α) η ανισορροπία δύναμης ανάμεσα στο δράστη και στο θύμα β) η σκοπιμότητα-πρόθεση του δράστη να βλάψει το θύμα και τέλος γ) η επαναληψιμότητα της εκφοβιστικής συμπεριφοράς (Olweus, 1993). Το φαινόμενο αυτό παρουσιάζει αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια και γι αυτό αποτελεί επιτακτική ανάγκη, όχι μόνο η προσπάθειά πρόληψης αλλά και διαχείρισής του εκεί όπου εκδηλώνεται, μέσα στο σχολικό χώρο. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι η σχολική βία σχετίζεται άμεσα με την κοινωνικό-οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας, γίνεται αντιληπτό πόσο έντονη είναι η ανάγκη για εντοπισμό και αντιμετώπιση στη σύγχρονη κοινωνία εκδηλώσεων βίας μέσα και έξω από το σχολείο.image003

Στην προσπάθεια αυτή σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι γονείς, που αποτελούν πρότυπα μίμησης συμπεριφορών για τα παιδιά τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που έχουν τη δυνατότητα μέσα από την καθημερινή ενασχόληση με το μαθητή να του εμφυσήσουν αξίες ζωής και να του καλλιεργήσουν ευγενή συναισθήματα και διαθέσεις. Η ίδια η σχολική ζωή προσφέρει ευκαιρίες για ανάπτυξη γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του μαθητή, καλλιέργεια στενών σχέσεων με συνομηλίκους, ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και αυτοεικόνας του και διαμόρφωση υγιούς και ολοκληρωμένης προσωπικότητας.»

 

Ο τίτλος του προγράμματος αλιεύθηκε  από τον χώρο του Αθλητισμού, και  "φανερώνει"  το  δυσμενές αποτέλεσμα κακών πρακτικών και της μη τήρησης του συνόλου των κανόνων ενός αθλήματος από τους αθλητές ή τους παίκτες.

Αξιοποιώντας την αγάπη των παιδιών για τον αθλητισμό και το παιχνίδι, στοχεύσαμε μέσα από το πρόγραμμα αυτό να δημιουργήσουμε δεσμούς - εμπιστοσύνης και κυρίως να καλλιεργήσουμε με την ευγένεια ένα πιο πολιτισμένο περιβάλλον.

Αυτό ήταν και το κλειδί του όλου προγράμματος το οποίο κατά κάποιο τρόπο το χρησιμοποιήσαμε με τους μαθητές μας προκειμένου να ξεκλειδώσουμε την ευγένεια και το πολιτισμένο κλίμα. Οι μαθητές γεύτηκαν τα οφέλη του ευ αγωνίζεσθαι, του τίμιου παιχνιδιού ή αλλιώς του FairPlay και της συνεργασίας. Έμαθαν αυτά τα ευγενή χαρακτηριστικά να τα μεταφέρουν και στην καθημερινότητά τους στο σχολείο.

image006Με την εκδήλωση την οποία παρουσίασαν στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, έδειξαν τον τρόπο της ευπρεπούς συμπεριφοράς σε αντίθεση με κακές πρακτικές που ακούμε να συμβαίνουν σε άλλα περιβάλλοντα.

Παρουσίασαν το αντίδοτο της χαμένης ευγένειας, τραγουδώντας και δραματοποιώντας το τραγούδι που τους στίχους έγραψαν οι εκπαιδευτικοί τους Ανθίμου Χαρά (Γ΄), Ευθυμοπούλου Δημοφίλη και Κοττάκη Ζωή (Δ΄).

 

Όλο αυτό το εγχείρημα όσο απλό και να ακούγεται δημιούργησε κάτι μεγαλειώδες από τους ίδιους τους μαθητές μας, ένα συμβόλαιο με τον εαυτό τους και τους γύρω τους το οποίο διέπεται από ένα σύστημα αξιών, αποτελεί βασικό, θεμελιώδες στοιχείο, κάθε πραγματικής, αθλητικής συνάντησης, κάθε πραγματικής αθλητικής συμπεριφοράς. Δείχνει τους δρόμους οι οποίοι μέσα από τους συμβολισμούς του αθλητισμού, επηρεάζουν και την ίδια την κοινωνία.


Η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής

Ευθυμοπούλου Δημοφίλη

 

 

Ημερολόγιο

•Μάρτιος• 2025
&&&&&&&
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Βιβλίο επισκεπτών

Google Μετάφραση